سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلومات فراموش شده

به موقع آب بخورید!

    نظر

بسرعت نوشیدن آب مضر است و بر ظرف آب نفس نکشید.آب را با سه نفس بنوشید.

آب را در شب نشسته و در روز ایستاده بنوشید تا مشکل گوارشی پیدا نکنید.

آب خوردن از جای شکسته ظرف مکروه است زیرا محل تجمع میکروب است.

زیاد خوردن آب مکروه است(باعث پیری زودرس).

بر آب فوت نکنید و در هر وقفه حمد خدا را کنید.

در ظرف سفالی یا قدح چینی سفید رنگ آب بنوشید.

ممنوعیت نوشیدن آب در بعضی مواقع:

نوشیدن آب بین غذا و بعد از غذا فی الفور(باعث بوی بد دهان). 1 الی 2 ساعت بعد از غذا آب بنوشید تا غذا هضم شود.البته بعد از غذای خشک میتوان آب نوشید.آب خوردن قبل از غذا ایرادی ندارد.

ناشتا آب نوشیدن (باعث خاموشی حرارت غریزیه،ضعف اعصاب و بیماری کبد).

بعد از حرکات سنگین مثل ورزش کردن

بعد از جماع و حمام کردن

بعد از غذای شور و غذای گرم و چرب (باعث عفونت).

بعد از شیرینی و میوه آبدار(باعث فساد در بدن).

قبل از خواب و بعد از بیدار شدن

ابن سینا در کتاب قانون گوید: یخ را در آب حل نکنید و نخورید که به اعصاب و مزاج سخت آسیب می‌رساند، و اگر در هنگام جوانی طبیعت بدن با او دفاع کند بالاخره پس از بالا رفتن سن آن یخ کار خودش را می‌کند و دست بردار نیست. هنگامی که بخواهید آب سرد بنوشید آب را در جوار یخ سر کنید.

منبع: کتاب طهارت اثر داود صمدی آملی / فرمایشات دکتر روازاده


زن همه اش بدی است و ...

    نظر

زن همه اش بدی است و بدترین چیزی که در اوست این است که از او چاره ای نیست.

زن کژدمی است که گزیدنش شیرین است.

غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان.

بهترین خصلتهای زنان،بدترین خصلتهای مردان است: نازش به خود،ترس و بخل. چون زن به خود نازد،به کسی سر فرو نیارد و چون بخیل یاشد، مال خود و شویش را نگه دارد و چون ترسو بود،از هر چه بدو روی آورد، هراسان گردد.

دلهای مردان رمنده است، هر که آنها را به دست آورد، به او روی نهند.

منبع: نهج البلاغه


لطفا مردها را زن نکنید!

    نظر

هیبت مرد را نباید ازش گرفت.براش باید و نباید نگذارید.حاکمیت، قدرت، غیرت،مدیریت در شان مرد و خضوع و خشوع و اطاعت در شان زن است (البته نه در حدی که تن به حرام بدهی).

زن و مرد باید اعتقاد به واجبات داشته باشند و به آن عمل کنند. اگر هم زن میخواهد در مسائل دینی راهی به مرد نشان دهد نباید به غرور و مدیریتش لطمه بخورد.مردهای امروز هیبت و قدرتشان را از دست داده اند و زنها از این موضوع سو استفاده میکنند و دنبال هیبت دادن به مرد نیستند و این یکی از علائم آخرالزمان است.

شخصیت زن طوریست که باید در اقتصاد دستش به مرد دراز باشه که این به مرد و زندگی تعادل میدهد. مرد از اینکه پول در بیاره و به زنش بده ارضا میشه. البته زن میتواند کمک اقتصادی کند مثل حضرت زهرا که نخ میریسیدند. زن باید کار زنانه کند نه اینکه بین مردان مانور بده (شوخیها و روابط نادرست در ادارات و ...)

لعنت به مخنثین من الرجال : مخنث به مردی گفته میشه که ازصفات مردانه اش خسته شده. کی خسته اش کرده : قلدری زن.مرد نباید خاشع بشه، چون زن میشه.

ریشه خیانت مرد به زن اینست که گرایش مردانه اش را از دست بده. برای همین تو خیابان دنبال کسی است که  دوستش داشته باشه.مطلوبیت مال زن است، مرد که نباید دنبال طالب باشه. زن خودنمایی داره تا دوستش داشته باشند اما امروزه مردها خودنمایی دارند و با یک تعریف جنس مخالف دلشون میره. مرد واقعی دلش تکون نمیخوره ولی اگر مردانگی اش را ازش بگیرند دلش میلرزه.اگر مرد در خانه مردانگی داشته باشد در اجتماع هم مرد است. وقتی مرد ما مرد نیست، زن هم جایگاهش را گم میکنه.

زن آرایش کردن و استفاده از زیورآلات را دوست داره چون از نظر روحی بهش نیاز داره،دوست داره خودنمایی کند اما امروزه در مجالس عروسی دامادها هم آرایشگاه میروند وکلی عوض میشوند. بابا این زنه که باید عوض بشه نه مرد.

 برگرفته از سخنان فاطمه میرزایی


روانشناسی رنگها

    نظر

رنگ زرد: گرم کننده و سرعت بخش، باعث خوشرویی و نشاط ، فکر را تحریک می کند ، بعضی از ناراحتی های عصبی را کم می کند و رشد گیاه را سریع می کند وباعث افزایش سوخت و ساز بدن انسان می‌گردد. در اسلام بهترین رنگ زرد است زیرا دیده را خیره می کند. امام صادق علیه السلام می فرماید: از کفش زرد استفاده کنید زیرا در آن سه خصلت زیر  است  : چشم را نورانی می‌کند.قوه جنسی را تقویت می‌کند  .غم و  غصه را از بین می‌برد .

رنگ سبز: در قرآن رنگ سبز به عنوان رنگ لباس بهشتیان معرفی شده است. بهاری است و خستگی اعصاب را از بین می برد، مسرّت بخشی و شادآورد است. گذر ایام حس نشده و تحمل پذیر شده و خنک کننده است ، مهیج و تعدیل کننده نور خورشید ، فشار خون را کم کرده برای بی خوابی و خستگی موثر بوده، برای سر درد و میگرن خوب بوده و رشد گیاه را کم می کند. باعث بالابردن ادراک میشود. پژوهشگران دریافته‌اند که رنگ سبز می‌تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد. خاصیت تقویت تحمل پذیری دارد.امام صادق (ع) در بیان خاصیت رنگ سبز می‌فرماید:"سه چیز غم و غصه را از بین می برد 1- آب 2- رنگ سبز 3- خوشرویی.  

رنگ آبی: آرامش دهنده، تسکین دهنده، خنک کننده و قابض، نشانگر صلح، امنیت و نظم. چشم زخم را بی اثرمی کند. برطرف کننده کسالت، دفع کننده مگس است و پشه را جذب می کند. در معالجه سرطان و ترشح چرکی بدن موثر است.وسواس را کم میکند. مفید برای بهبود علائم بی‌خوابی بیماریهای التهابی و مشکلاتی مانند، آسم، استرس، میگرن و بهبود مهارت در تکلم.باعث افزایش رشد می‌شود.کاهش دهنده ضربان قلب ، هیجان عصبی و حرارت بدن.آبی، سرد است و شریان‌ها را منقبض می‌کند و به همین علت، فشار خون را افزایش می‌دهد.

رنگ قرمز: حرارت بخش ، نشانگر عشق و حرارت. تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت و  تسکین دهنده حساسیت پوستی.محرک میل جنسی است .متابولیسم بدن را زیاد می کند برای کم اشتهایی خوب است.گرم کننده بدن بعلت سریعتر شدن گردش خون احساسات را شدید می کند. برای افراد عصبی خوب نیست. خستگی ایجاد می کند. برای کسانی که بدن آنها ناراحتی زیر را دارد سریع بدن آنها خوب می شود زیرا تحریک شده جریان خون سریع شده و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود: سرخچه- مخملک- ناراحتی پوستی، زخم، سوخته.
لباس قرمز برای بچه باعث چشم خوردن او می شود.
امام صادق علیه السلام می‌فرماید: پوشیدن رنگ قرمز و استفاده از آن جز در عروسی و سایر مواقع مکروه است.

رنگ سفید: ملیح است و نماد معصومیت و پاکی است و احساس نشاط می دهد. 

رنگ نارنجی
رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و رنگی انرژی‌زا است. رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد.
رنگ سیاه
سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند. این رنگ نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است. رنگ سیاه معمولاً انسان را لاغر نشان میدهد.

در بیان رنگ لباس

بهترین رنگها در جامه به ترتیب سفید، زرد، سبز، سرخ نیمرنگ و عدسی است. سرخ تیره مکروه است مگر برای نوداماد. پوشیدن جامه سیاه کراهت دارد مگر در عمامه و عبا و کفش. لباس زیر بهتر است سفید باشد و نخی.

منابع: www.sulduz.parsiblog.com ، www.fa.parsiteb.com،www.daneshnameh.roshd.ir   


آخرالزمانیها چگونه اند؟؟؟

    نظر

حدیث در مورد مفاسد آخرالزمان به گفته پیامبر

زنانشان زیاد باشد و مردانشان کم. زنان برای نامحرم آرایش میکنند. با زنان مشورت میشود.زنان گرایش به مردانگی دارند. اختلاف فرهنگی به زن و مرد به وجود می آید. زنان قوام و سرپرست مردان میشوند. مثل مردان کار زنان مشغولیت میشود. اگر مرد بخواهد برای حفظ ناموس غیرت نشان دهد مورد سرزنش قرار میگیرند.

از ایمان جز نامی، از اسلام جز آثاری، از قرآن جز درسی نماند. قرآن تدریس میشود نه عمل، حفظ میشود نه پیاده. مساجد آباد اما دلهای مردم خراب. علمایشان بدترین مردم اند.

پول چون بت پرستش میشود. دنیایشان پول و هم و غمشان شکم. قبله شان زنان. برای رسیدن به درهمی به خاک می افتند. نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصارا زندگی کنند. دستگیری مستمندان زیان به حساب می آید.

اگر در جمعشان باشی بدنامت میکنند، چون از آنها جدا میشوی غیبتت میکنند. چون سخن گویی به دروغ متهم میشوی.مقربان سخن چینان هستند. بدعتها نزدشان سنت میشود.خرافات جای عقل را میگیرد.افراد مهم نزدشان خوار و افراد پست را مهم میکنند.کودکانشان نزدشان گستاخ و بی ادب، زنانشان بی شرم، پیران بی غیرت نسبت به حرام.

پناه بردن به آنها خواریست. باران در موقع خود نمیبارد. بدان به خوبان چیره میشوند. دعای نیکان به اجابت نرسد. شکمشان خدایشان است. شرف و عزت را در تجملات و مال دنیا میدانند. هر که را نیک میپنداری در عمل زشت است. جالب شمرده نشود جز فاجر. تحقیر نگردند جز افراد با انصاف. صله رحم لطف به حساب می آید.

به 3 بلا دچار میشوند: علمای طمعکار و کم تقوا، پارسایان متظاهر و سطحی نگر، بازرگانان فریبکار و رباخوار.