سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلومات فراموش شده

مردان سرپرست زنانند

    نظر

    "الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ"

 

پدر، قانون‌گذار است و مادر، مجری. اما متأسفانه برای بسیاری از مادران، اطاعت از همسر و پذیرش چارچوب‌های او در زندگی، هنوز جا نیفتاده و هنوز برایشان پذیرفتنی نیست که باید به عنوان یک همسر، حامی حقوق شوهر باشند. اعتراض می‌کنند که: چرا چنین است؟! یا: مگر او کیست؟!

آنان فکر می‌کنند اینکه خدا فرموده: (الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ: مردان سرپرست زنانند)تبعیض قائل شده است! حال آنکه خداوند با این اصل، تعدیل قائل شده، نه تبعیض؛ تا از این طریق، هم زن و هم مرد بتوانند به کمال برسند و در رتبه‌ی خود، مظهر کمالات حق‌تعالی شوند. پس اگر یک مادر، جایگاه قوّامیت پدر را نادیده بگیرد، چارچوب‌های او را بشکند و ریشه‌ی تبعیت از خدا را در اطاعت از همسر، رها کند، دیگر نباید توقع داشته باشد که فرزندش، به چارچوب‌های خانه، مدرسه و از همه مهم‌تر، چارچوب‌های خدا تن دهد؛ چون او، چارچوب‌شکنی را از خود مادر یاد گرفته است.

در واقع خداوند مقرّر کرده که مرد، مدیر و مدبر و قوّام بر زن باشد و مسئولیت انجام بسیاری از امور او را بر عهده گیرد. چرا؟ چون مسیر کمال مرد، حکم راندن است و مسیر کمال زن، اطاعت از مرد؛ ضمن اینکه زن به دلیل غلبه‌ی اسماء جمال در وجودش، زمینه‌ی مساعدتری برای ظهور کمالات الهی دارد و شایسته نیست که با سختی‌های اجتماعی و کشمکش‌های اقتصادی مشغول شود... .

اما تفاوت زن و مرد چیست؟

زن و مرد، هر دو به عنوان یک انسان، مظهر تمام اسماء خداوند هستند و استعداد وجودشان، ظهور این اسماء است. اسماء الهی، به دو دسته‌ی اسماء جلال و اسماء جمال تقسیم می‌شوند؛ به گونه‌ای که تمامی اسماء، تحت مجموعه‌ی آن‌ها قرار می‌گیرند. اسمائی همچون قدرت، عزت و عظمت، از اسماء جلال، و اسمائی همچون رحمت، رأفت، لطافت و عطوفت، از اسماء جمال هستند.

بنابراین اگر چه هم در زن و هم در مرد، صفات جمال و جلال وجود دارد و همراهی این دو دسته صفات، لازمه‌ی حرکت صعودی انسان است، اما در زن، جمال ظهور دارد و جلال در بطن است و در مرد، جمال باطن است و جلال ظهور دارد. یعنی زن، بیشتر محبت، عطوفت، مهربانی، زیبایی، گذشت، ایثار و... را دارد و قدرت، صلابت، ابهت و... در او کم‌رنگ است؛ و مرد، بر خلاف این است. اما این بدان معنی نیست که زن نمی‌تواند جلال کند یا مرد نمی‌تواند صفات جمالی را بروز دهد؛ بلکه منظور، غلبه‌ی صفات است.

در حقیقت، رمز ازدواج، این است که با پیوند زن و مرد، زن با جمال خود، مرد را کامل کند و مرد با جلال خود، زن را؛ یعنی هر کدام، نیمه‌ی مخفی در طرف دیگر را کامل کنند و هر دو در کنار هم به وحدت برسند. حال، بنا به اختیاری که انسان دارد، اگر مرد جمال را ظهور دهد و جلال را مخفی کند و زن، جلال را آشکار نموده، جمال خویش را مخفی سازد، هیچ کدام به کمال و آرامش نخواهند رسید و از زندگی، لذت نخواهند برد.

 

منبع: جمال مستور، فاطمه میرزایی(لطفی‌آذر)

http://saehat.net


انرژی موها

    نظر

یک فیزیکدان آمریکایی تحقیق کرده که دستها و موها بیشترین تشعشعات را از خود ساطع می کنند که این موضوع باعث میشود مردان بیشتر به زنان بد حجاب توجه کنند . بطور مثال  بد حجابی یک زن باعث میشه یک نامحرم بهش ناخودآگاه نگاه کند چون با نداشتن بوشش نامناسب این جو را درست کرده و باعث شده یک نامحرم دچار گناه شود. زنها خبر ندارند که با پوشش موهاشون از هدر رفتن چه انرژی هایی جلوگیری می کنند. هر چه زن پوشش بهتری داشته باشد سبب می شود که همسرش حظ بیشتری از وی ببرد. و تمام مردها از اینکه نگاه دیگری روی زنشان باشد ولو بی منظور رنج میبرند.بنابراین منشا خیلی جروبحث های زن و شوهرها بدحجابی خانمها می باشد. 


خواص و فضیلت نگین ها

    نظر

حضرت علی چهار انگشتر در دست می کردند: عقیق، فیروزه، یاقوت و حدید صینی و موکد است که انگشترها را در دست راست کنید.

خواص و فضیلت نگین ها

یاقوت: زینت است و پریشانی را زایل می کند

فیروزه: سیرگاه دیده های مردان و زنان مومنه است، دور کننده فقر و دردهاست، باعث نصرت و یاری و قوت دل است

حدید صینی: قوت دل و دور کننده شر شیاطین

در نجف: به هر نظر کردنی به آن خدا زیارتی یا حجی در نامه عمل او می نویسد

زمرد: دور کننده فقر و باعث آسانی در امور

جزع یمانی: ثواب نماز را بسیار زیاد می کند

عقیق:

عقیق اول کوهی است در یمن که اقرار کرده است از برای خدا به یگانگی و از برای پیامبر پیغمبری و از برای علی به امامت و برای شیعیان به بهشت و برای دشمنان حضرت محمد به جهنم.

عقیق سرخ منسوب است به حضرت محمد (ص)، عقیق زرد منسوب است به حضرت فاطمه (س) و عقیق سفید منسوب است به حضرت علی (ع).

هر که از شیعیان آل محمد یکی از این عقیقها را در دست کند نبیند مگر خیر و نیکی، فراخی روزی، سلامتی از جمیع بلاها، امان از شر ظالم و از هر چه آدمی از آن می ترسد، مورث آدمی در سفر است، برطرف کننده فقر و نفاق و پریشانی است وحاجتش برآورده است.

ثواب نماز با انگشتر عقیق به 40 درجه زیادتی دارد بر نماز جماعتی که غیر عقیق در دست داشته باشند.

منبع: کتاب حلیه المتقین/علامه مجلسی


نقطه چین را پر کنید!

    نظر

این توبه نامه شهید 13 ساله کرجی بنام علیرضا محمودی پارساست که هنوز به سن تکلیف نرسیده ولی نگران اولی هایی است که ازش سر زده :
بار خدایا از کارهایی که که کرده ام به تو پناه می برم ازجمله:


- از این که در غذا خوردن به فکر فقیران نبودم
- از این که مرگ را فراموش کردم
- از این که منتظر بودم دیگران به من سلام کنند
- از این که شب بهر نماز شب بیدار نشدم
- از این که دیگران را به کسی خنداندم، غافل از اینکه خود خنده دار تر از همه هستم
- از این که شکمم سیر بود و یاد گرسنگان نبودم
- از این که نشان دادم کاره ای هستم، خدا کند پست و مقام پستمان نکند
- از این که ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو بود
- از این که منتظر تعریف و تمجید از دیگران بودم، غافل از اینکه تو بهتر از دیگران می نویسی و با حافظه تری
- از این که بولی بخشیدم و و دلم خواست از من تشکر کنند
- از اینکه "خدا می بیند" را در همه کارهایم دخالت ندادم

شما از کدوم کارتون به خدا پناه می برید............. 


دیدن بوکس سادیسم است

    نظر

امروزه خجالت می کشند عملیات گلادیاتورهای روم قدیم را علنا روی صحنه بیاورند از اینرو رنگ آنرا تغییر داده و بوکس ، کشتی کج ، گاوبازی و گاوکشی(همینطور خروسها را به جان هم انداختن)را روی صحنه آورده اند. حتی نگاه کردن این ورزشها از نظر اسلام گناه می باشد و از نظر روانبزشکی سادیسم. سادیسم در حقیقت یک انحراف است که شخص مبتلا از دیدن رنج و عذاب دیگران لذت می برد .