سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلومات فراموش شده

آخرالزمانیها چگونه اند؟؟؟

    نظر

حدیث در مورد مفاسد آخرالزمان به گفته پیامبر

زنانشان زیاد باشد و مردانشان کم. زنان برای نامحرم آرایش میکنند. با زنان مشورت میشود.زنان گرایش به مردانگی دارند. اختلاف فرهنگی به زن و مرد به وجود می آید. زنان قوام و سرپرست مردان میشوند. مثل مردان کار زنان مشغولیت میشود. اگر مرد بخواهد برای حفظ ناموس غیرت نشان دهد مورد سرزنش قرار میگیرند.

از ایمان جز نامی، از اسلام جز آثاری، از قرآن جز درسی نماند. قرآن تدریس میشود نه عمل، حفظ میشود نه پیاده. مساجد آباد اما دلهای مردم خراب. علمایشان بدترین مردم اند.

پول چون بت پرستش میشود. دنیایشان پول و هم و غمشان شکم. قبله شان زنان. برای رسیدن به درهمی به خاک می افتند. نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصارا زندگی کنند. دستگیری مستمندان زیان به حساب می آید.

اگر در جمعشان باشی بدنامت میکنند، چون از آنها جدا میشوی غیبتت میکنند. چون سخن گویی به دروغ متهم میشوی.مقربان سخن چینان هستند. بدعتها نزدشان سنت میشود.خرافات جای عقل را میگیرد.افراد مهم نزدشان خوار و افراد پست را مهم میکنند.کودکانشان نزدشان گستاخ و بی ادب، زنانشان بی شرم، پیران بی غیرت نسبت به حرام.

پناه بردن به آنها خواریست. باران در موقع خود نمیبارد. بدان به خوبان چیره میشوند. دعای نیکان به اجابت نرسد. شکمشان خدایشان است. شرف و عزت را در تجملات و مال دنیا میدانند. هر که را نیک میپنداری در عمل زشت است. جالب شمرده نشود جز فاجر. تحقیر نگردند جز افراد با انصاف. صله رحم لطف به حساب می آید.

به 3 بلا دچار میشوند: علمای طمعکار و کم تقوا، پارسایان متظاهر و سطحی نگر، بازرگانان فریبکار و رباخوار.