سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلومات فراموش شده

سخنانی از دکتر شریعتی

    نظر

-من رقص دختران هندی را بیشتر از نماز پدر و مادرم دوست دارم. چون آنها از روی عشق و علاقه می رقصند ولی پدر و مادرم از روی عادت نماز می خوانند.

-زن عشق می کارد و کینه درو می کند… دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر…  می تواند تنها یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی……  برای ازدواجش ــ در هر سنی ـ اجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار میتوانی ازدواج کنی…  در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو…  او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی…او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی…او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد…  او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی…  او مادر می شود و همه جا میپرسند  نام  پدر …

 -عاقلانه ازدواج کن تا عاشقانه زندگی کنی

 -آن روز که همه به دنبال چشم زیبا هستند، تو به دنبال نگاه زیبا باش 

 -هر لحظه حرفی در ما زاده می‏شود ،هر لحظه دردی سر بر می‏دارد و هر لحظه نیازی از اعماق مجهول روح پنهان و رنجور ما جوش می‏کند. این‌ها بر سینه می‏ریزند و راه فراری نمی‏یابند .مگر این قفس کوچک استخوانی گنجایش‏اش چه اندازه است؟ 

- «کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل ؛ اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم – که از همه تهوع آور بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت. !… چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه خودم زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم 

-هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

-خدایا! به هر که دوست میداری بیاموز که: عشق از زندگی کردن بهتر است. و به هر که دوست تر میداری بچشان که: دوست داشتن از عشق برتر.


مدیریت افراد غیر منطقی

    نظر

آدم‌های غیرمنطقی چه کسانی هستند :

- آنهایی که استاد پیچاندن و منحرف کردن موضوع گفتگو هستند، دست آخر هم به شما می‌گویند که شما مشکل دارید!

- آنهایی که برداشت‌های اشتباه از حرف‌های شما می‌کنند.

- آنهایی که هیچگاه نمی توانند خودشان را جای شما بگذارند و از زاویه دید شما به قضایا نگاه ‌کنند.

- آنهایی که حقایق را دستکاری‌شده ابراز می‌کنند.

- آنهایی که با سکوت، نیشخند، یک جمله کنایه‌آمیز یا با استدلال‌های غیرمنطقی، دیوانه‌تان می‌کنند.

- آنهایی که ظاهر معصوم و پاکی به خود می‌گیرند، اما همیشه به صورت مخفی نقشه‌ها و مقاصدشان را به آهستگی دنبال می‌کنند و به شما ضربه می‌زنند.

چند ترفند ساده برای مدیریت و برخورد با این آدم‌ها:

تا جایی که ممکن است، کمتر با این افراد برخورد داشته باشید: این راه حل البته پاک کردن صورت مسئله است، اما به شدت کارا است! هیچ وقت در قابل این افراد مسیح پذیرای رنج نباشید، کاری برای خودتان بتراشید.

 حمله زیرکانه متقابل: اگر او بی‌و‌قفه در حال حمله کردن به شماست، کاری کنید که حواسش پرت شود و به فکر رود. به کلی او را گیج کنید. البته باید هنرمند باشید و این کار را با خونسردی و در لفافه انجام بدهید. بعضی از آدم‌ها ذاتا بدذات نیستند، اما سیستم فکری‌شان قابل اصلاح نیست، پس هنگام گفتگو با آنها می‌توانید بحث را از یک روال منطقی به یک روال احساسی تبدیل کنید، مهم نیست که او منطق شما را قبول نمی‌کند، مهم این است که شما به هدف خودتان رسیده‌اید.

 زیاد صحبت نکنید. کم و گزیده سخن بگویید. این کار ضمن اینکه باعث می‌شود انرژی شما حفظ شود، باعث می‌شود به شدت برای فرد غیرمنطقی، جذابیت کمتری پیدا کنید و دیگر هدف و سیبل او نباشید.

اشتباه نکنید! شما نمی‌توانید با همه تلاشتان شخص غیرمنطقی را به جاده منطق بیاورید، شما نمی‌توانید او را با زاویه دید خود آشنا کنید. پس آب در هاون نکوبید.

شخص مورد نظر را در جمع گیر بیندازید! هنگام مکالمه دو نفره، شخص غیرمنطقی می‌تواند با استدلال‌های غیرمنطقی‌اش به شدت شما را آزار دهد، اما همین حرف‌های غیرمنطقی در جمع، مبدل به نقظه ضعف او می‌شوند و وقتی از هر سو شما مورد حمایت قرار بگیرید و شخص غیرمنطقی مورد حمله و استهزاء قرار بگیرد، دیگر جرأت هدف قرار دادن شما را پیدا نخواهد کرد.

منبع: سایت شهید آوینی


چای گیاهیست سمی!

    نظر

چای گیاهی است سمی و هیچ موجودی آنرا مصرف نمی کند به جز انسان.

نوشیدن چای حافظه را کم میکند. (قابل توجه کسانی که کارهای ذهنی انجام میدهند)

هنگام سرماخوردگی چای نخورید چون باعث میشود مریضی شما خوب نشود.

چای باعث سکته قلبی و مغزی میشود.

چای اسید معده را زیاد میکند و موجب هضم غذا می شود زیرا در اثر نوشیدن چای اسید معده زیاد ترشح می شود.به همین خاطر بعد از نوشیدن چای ترش میکنید.

چای بخاطر داشتن تئین آرام بخش است و مقداری از خستگی را دفع میکند اما در عوض تئین موجب کاهش مقدار منیزیم داخل سلول می شود . منیزیم ماده ای  است که خداوند سبحان در سلول قرار داده تا با انواع سرطان ها مبارزه کند و با  نوشیدن چای این ماده مفید از بدن خارج می شود   .

هیچ حدیثی در مورد چایی نداریم.

چای دارای ماده ای است به  نام تانن که بسیار مدر است و به همین خاطر مایعات بدن را دفع کرده و پلاسما غلیط می  شود و آنزیم ها در پلاسمای غلیظ نمی تواند فعالیت کنند و به همین خاطر مواد زائد در بدن انبار شده و موجب بیماری می شود . ضمناً تانن موجب فعالیت بیش از حد سلول های اپیتلیال کلیه شده و کلیه را بمرور از کار می اندازند.
گیاه چای دارای ماده ای است به نام اگزالیک اسید ، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابولیسمی ایجاد می کند و در کلیه رسوب کرده و سنگ های کلیوی را موجب می شود . همچنین جلوگیری از جذب آهن که بسیار مفید است می شود.

ابو علی سینا در طب سنتی از چای به عنوان ماده پست غذایی نام میبرد و از آن فقط برای مصارف درمانی در شرایط خاص استفاده میکرد.

دیگر بیماریهایی که چای باعث میشود: کم خونی, ناراحتی های قلبی و کلیوی، ناراحتی های پوستی, آرتروز, ریزش مو، حساسیت، زودرنجی، یبوست، داغ شدن کف پا ، میگرن ، ناراحتی های گوارشی ، سنگ های کلیه ، خار پاشنه ، دردهای مفصلی ، سریع عصبی شدن و پوکی استخوان.

منبع: فرمایشات آقایان روازاده و خداد


طرز مصرف سیب

    نظر

طرز مصرف سیب

برای تصفیه خون: هر روز صبح یک سیب بخورید  .

به عنوان ملین: هر شب یک عدد سیب تناول نمایید  .

 برای درمان اسهالهای عفونی روزی 500 الی 1500 گرم سیب رنده شده را در 5 وعده میل کنید - برای کودکان مقدار سیب متناسب با سن باشد  .

رژیم سیب خام: در گریپ های طولانی غذا منحصر به 500 گرم الی یک کیلو سیب خام رنده شده باشد که مدت 2 الی 3 روز بخورند .

کمپوت سیب: برای اینکه کمپوت خوبی از سیب تهیه کنید در ابتدای طبخ، آب نصف لیموترش را به آن بیفزایید و در آخر طبخ کمی کره به آن اضافه نمایید  .

دم کرده سیب: دو یا سه عدد سیب را شسته و آن ها را با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب جوشان ریخته مدت 15 دقیقه بجوشانید و آن را در بیماری های برنشیت یا رماتیسم تناول نمایید

.

دم کرده پوست سیب: در تمام فصول سال، هر وقت سیب می خورید، پوست آن را دور نریزید و نگاهدارید تا خشک شود، در موارد لزوم (ازدیاد اسید اوریک خون، نقرس، رماتیسم و کم شدن مقدار ادرار) یک قاشق سوپ خوری از این پودر در آورده در یک فنجان آب جوشان به مدت 15 دقیقه دم کرده میل نمایید و آن قدر این عمل را ادامه دهید تا آثار شفابخش آن ظاهر شود.

پروفسور لئون بینه، رئیس سابق دانشکده پزشکی پاریس، در مواردی دستور می دهد که سیب را در خمیر نان گرفته و در تنور بپزند.

منبع: سایت آقای دکتر روازاده


این غذاها را باهم نخورید!

    نظر

عسل با خربزه

شیر با خربزه

شیر با ترشیجات (ایجاد مسمومیت)

شیر با ماهی (باعث جذام، برص و قلنج)

پنیر با ماهی

تخم مرغ با ماهی (باعث نقرص، قولنج، بواسیر)

عدس و سیب زمینی

ماست با گوشت پرندگان

هر چه با سرکه ساخته شود با برنج نشاید.

سیر با پیاز

انار پس از غذایی که با گوشت و حبوبات پخته شده باشد.

فندوق با بادام

پنیر تر یا شیر را با هیچ غذایی نخورید.

زیاد خوردن تخم مرغ (لکه در صورت و طحال)

کلیه گوسفند (فساد مثانه)

گوشت خام (تولید کرم در شکم)

انگور پس از کله پاچه

خوردن ترب با ماست

دو نوع غذا معمولا باعث مسمومیت و نراحتی گوارشی ما میشوند: 1- قورمه سبزی 2- جگر

بسیار خوردن گوشت حیوان وحشی و گاو (باعث فراموشی،کندی ذهن و تولید شپش در بدن)

تحمل گرسنگی نکنید چون معده خالی رطوبات بدن را به سوی خودش میکشد که مضر معده است.

رسول اکرم: از خوردن غذاهای گوناگون بر یک سفره بپرهیزید زیرا این نوع غذا نا مبارک است.

منبع: کتاب طهارت آقای صمدی آملی